Енергодарський навчально-виховний комплекс
"ЗНЗ I ступеня - ДНЗ" № 6

Неділя, 28.04.2024, 00:37
Вітаю Вас, Гость
Головна » Файли » Мои файлы

Батькам першокласників
14.02.2013, 11:23
                   Батькам першокласників.

Поради батькам майбутнього першокласника.

Ваша дитина - майбутній першокласник. Його успіхи в навчанні в першу чергу будуть залежати від нього самого і лише в другу - від Вас і вчителя школи. Тому задамося, насамперед, питанням: які вміння, навички, психологічні якості допоможуть дитині в школі, допоможуть досягти успіхів?

Саме психологічна готовність до навчання в школі стане тією підмогою, що дитина зможе використовувати в складній ситуації, при зустрічі з негараздами.

З якими труднощами доведеться зіткнутися дитині в першому класі? Чи хоче дитина вчитися? Для відповіді досить запропонувати дитині вибрати з трьох справ те, що їй більше хочеться виконати: пограти, допомогти по дому або позайматися з книжкою. Врахуйте, що момент для такого вибору треба знайти підходящий, коли дитина нічим не зайнята, нікуди не поспішає. І нехай вона буде впевнена, що будь-який вибір дозволений і не позбавить її вашої батьківської уваги. Якщо немає бажання та інтересу до навчання (пізнавальної діяльності), вміння читати і рахувати, будь-які інші достоїнства вашої дитини не зроблять для неї радісними і емоційно приємними шкільні події. Це від Вас, батьки, насамперед, залежить, з яким настроєм прийде дитина в школу: з радісним очікуванням нових відкриттів або бажанням скоріше втекти додому до залишених іграшок, телевізору і т.д. Систематичні заняття в школі висувають високі вимоги до самоорганізації дитини: не пропустити повз вуха домашнє завдання, не забути взяти з дому все потрібне для уроків, швидко вміти включитися в справу після зміни і т.д. Іноді не треба проводити спеціального тесту, досить пригадати, як ваш малюк справляється з регулярними домашніми обов'язками, чи завжди може знайти серед своїх речей потрібну у даний момент (у ящику, на полиці, в кімнаті може бути «безлад», з точки зору мами, в якому дитина чудово орієнтується).

Якщо дитина неорганізована, радимо пограти, наприклад, в таку гру: «Сім потрібних речей». Ведучий придумує завдання, куди відправити гравця («на прогулянку в дощ», «в ліс за грибами», «на малювання», «в школу на урок математики», «на Північний Полюс» і т.д.), а завдання гравця - зібрати в дорогу 7 - 10 потрібних речей. Припустимо, він бере на малювання папір, олівець, фарби, гумка, кисті і т.д. потім гравці міняються ролями.

ПАМ'ЯТАЙТЕ! Дитину не можна навчити самоорганізації, якщо не довіряти їй САМОСТІЙНЕ виконання будь-якої роботи. Нехай вона відчуває відповідальність за якесь маленьке, але її власну справу. Ще одна важлива для успіху в школі особливість вашої дитини - це її САМООЦІНКА (або «ОБРАЗ Я», як кажуть психологи).

Якщо занижена САМООЦІНКА (дитина вважає себе гіршою за інших, недотепою і так далі), вона неохоче береться за справу - «Все одно не вийде». Батьки, підтримайте свого малюка! Допоможіть йому повірити в його сили, заохочуйте і хваліте його навіть за малопомітні досягнення, за старанність і докладені зусилля, і головне - нехай Ваш син або дочка відчують, що Ви їх любите, безумовно, незважаючи на невдачі, тільки тоді він повірить у свої сили, якщо Ви в нього вірите і приймаєте. Буває, що самооцінка у дитини завищена. Він упевнений у своїй досконалості, він краще за всіх, розумніший за всіх. У цьому випадку небезпека полягає в тому, що, зазнавши невдачі, ця дитина перестає вірити в свої сили. Кожна людина має право на помилку. Тривіальна приказка «на помилках вчаться» відкриває нам спосіб навчити дитину помилятися так, щоб самооцінка від цього не страждала, не падав інтерес до навчання і щоб незадовільна оцінка в щоденнику не призводила до істерик або страху перед школою. Сформуйте у своєї дитини наступні установки: - перш ніж справа вийде добре, треба потренуватися; - якщо не вийшло в перший раз, спробуємо знову; - оцінка - за справу, а сама дитина гарна і розумна в разі невдачі.

Для формування цих установок особливо підходять настільні ігри: «шашки», «доміно», «лото» та інші. Допоможе вашій дитині і спостереження за тим, як Ви, дорослі, іноді програєте і як переживаєте невдачі. Питання про позитивної самооцінки, впевненості у своїх силах дуже тісно переплітається з питанням активності, ініціативи дитини, вміння і бажання висловлювати свою точку зору і відстоювати її. Це, безсумнівно, важливі особисті якості для школяра. Незважаючи на те, що в першому класі вони ще не виходять на перший план, закладаються ці якості в старшому дошкільному віці. Запропонуйте своєму малюку самому придумати для сім'ї плани на вихідний день, скласти меню обіду, прикрасити кімнату до дня народження і т.д., і Ви побачите, з яким захопленням він реалізує свої власні задуми. Якщо у Вас вдома ініціатива дитини підтримується, якщо Ви даєте малюку поекспериментувати вільно, з нього виросте активний чоловік, здатний на самостійні ідеї і дії, а не пасивний виконавець.

ЕМОЦІЙНІ ПЕРЕЖИВАННЯ дитини в 1 класі школи часто бувають пов'язані з включенням в новий колектив, зав'язуванням нових дружніх контактів, необхідністю відстоювати своє місце в соціальній ієрархії класу. Проблем тут буде менше, якщо дитина володіє комунікативними навичками: - вміє знайомитися, грати за правилами; - може зрозуміти за мімікою і позі іншого його душевний стан; - здатний проявити співчуття, допомогти у важкій ситуації.

ПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ до школи передбачає також розвинені до певного рівня увагу і пам'ять, здатність до логічного конструктивного мислення. Хочеться порадити батькам не «натаскувати» дітей на виконання тих чи інших завдань, а звернути свої сили і увагу на позитивні ставлення дитини до навчання в школі, емоційне ставлення дитини до навчання в школі, емоційне благополуччя його у відносинах з однолітками, впевненість у своїх силах. І тоді навчання в 1 класі стане для дитини відкриттям величезного непостигнутого ще світу знань, у який він безстрашно входить, щоб вчитися.

Категорія: Мои файлы | Додав: VaNs
Переглядів: 397 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: